2016. március 19., szombat

A tájfutók kedvence a Maraton

Második verseny hétvégénk második napját, a vasárnapunkat is versenyzéssel töltöttük, méghozzá a Tájfutó Maratonon jártunk, Vilonyán. 13.-ához híven, szépen indult a reggelünk. Az egyik versenyre induló kocsi felmondta a szolgálatot a versenyzők összegyűjtése közben, így kellett egy B variáció az oda jutáshoz. Rossz idő volt. Fújt a szél, esett az eső és még köd is volt. Nem egy utazós idő… Odaérkezésünk után megkönnyebbülve tapasztaltuk, hogy már nem esik az eső. Nem számítottam ennyi résztvevőre, de örültem a meglepetésnek. Ismét elkezdődött egy újabb verseny szezon. 

Rengeteg kategória volt. A kisebbeknek barátságosabb volt a távjuk, mint az „A” kategóriában induló nagyobbnak. A terep rendkívül köves, kavicsos volt, hatalmas metsződésekkel és dombokkal. Csodálatos érzés volt, mikor egyszer-egyszer kisütött a nap. Egy-egy domb tetejéről gyönyörű panoráma tárult elénk. Bár, aki gyorsan futott, annak nem lehetett ideje ilyeneket nézegetni, de hát vannak kivételek. :D

Érmeseink:
F50A-ban 2. Koczka Tibor, F12C-ben 2. Sarkadi Lehel, F21Br-ben 3. Győrffy Kristóf, N21A-ban 3. Vincze Rebeka, N18B-ben 2. Gulyás Anett, N12C-ben 2. Sarkadi Borbála, F15-18C-ben 2. Szandi Bence, 3. Alpár Domonkos



Ki vagyok én?beszámoló az egyik Haladás VSE tájfutójának a versenyről

A harmadik beszámolónk Vincze Rebeka, aki a Tájfutó Maratonon harmadik helyezett lett N21A-ban. 


Rebekáról bővebben: a szombathelyi Waldorf Általános Iskolába és Gimnáziumba járt az egyetem előtt, most az ELTE-n gyógypedagógia hallgató (hallássérült és értelmileg akadályozott személyekkel fog foglalkozni), de később szeretne valami mást is tanulni, akár külföldön. Van két húga. 5-6 éve tájfut, és tulajdonképpen Édesanyja miatt kezdte el, mivel ő is tájfutó volt. A tájfutás előtt is mindig sportolt valamit, eleinte párbajtőr mellett kezdett el futni kiegészítésként, edzésekre is csak a futás miatt járt, nem is nagyon versenyzett. Idővel abbahagyta a vívást és elkezdett tájfutó versenyekre járni. Nagyon megszerette ezt az életformát, és nagyon örül, hogy így alakult. Szerinte a tájfutásban az a legjobb, hogy rengeteg helyre eljut általa az ember. Magyarországon már majdnem mindenhol járt, amiről van már tájfutó térképe. Svédországban edzőtáborozott, Dániában, Lengyelországban, Ausztriában, Olaszországban és természetesen Németországban is versenyzett már, mivel fél évet töltött kint Erasmus ösztöndíj program keretében. Ott tudott csatlakozni egy német tájfutó klubhoz, akikkel azóta is tartja a kapcsolatot, és még a későbbiekben is visszavárják a versenyekre. Nagyban hozzájárultak a tartalmas, élményteli félévéhez.

 

„A verseny előtt jól éreztem magam, bár az utóbbi időben sokat voltam beteg, így sajnos nem éreztem megfelelően felkészültnek magam, nem egészen úgy sikerült ez az alapozás, ahogy szerettem volna, de idén legalább nem voltam sérült. Úgy gondoltam, ez jó felkészülés a HOB-ra, fel tudom mérni hol tartok, mit bírok, ezért is tartottam fontosnak elindulni rajta.
A rajtolásom nem igazán volt fegyelmezett, nem koncentráltam eléggé, siettem, ugyanis a mögöttem induló már az elején megmondta, egyetlen célja az, hogy utol érjen engem. Emiatt nem figyeltem, siettem. Hibáztam is természetesen, de nagyon igyekeztem lenyugtatni magam, ami a 3. pontra sikerült is. A pálya tetszett bár kicsit sok volt szerintem az úton futás. A verseny nagyon jó élmény volt, és egyben meglepetés is. Tudtam, hogy bírnom kell végig, de meglepett, hogy fizikailag jóval erősebb vagyok, mint gondoltam. A futással igazából nem volt gond, jó tempót tudtam végig menni, és bár összesen 21 km lett (ennyit korábban nem sokszor futottam még), a vártnál kevésbé fáradtam el fizikailag. az utolsó dombokat is meg tudtam futni, jól éreztem magam. Ettől függetlenül a befutónál már nagyon örültem, hogy vége. Mégiscsak több, mint két óra volt, meg a végére fejben teljesen szétestem. Erre számítottam, mert a tájékozódás továbbra sem olyan erős oldalam, de az jó élmény, hogy a futással nem volt semmi probléma. A tájékozódásra még nagyobb hangsúlyt kell fektetnem, mert abban mindenképp sokat szeretnék fejlődni. Jó lenne, ha ez a két dolog összehangoltabban tudna működni. Összességében meg vagyok elégedve a futásommal, de jó lett volna, ha a végén kevesebbet hibázok. Kb. 3-4-5. helyre vártam magam, de ettől függetlenül én ezt nem tartom olyan jó eredménynek, mivel ha koncentráltabb vagyok, jobban sikerülhetett volna. Én általában magamhoz mérem magam. Ha jól megy, jó pályát futok, akkor elégedett vagyok vele az bármilyen eredményre elég, ám ha hülyeségeket csinálok, nem vagyok elég koncentrált, akkor annak annyira nem tudok örülni, még ha jó helyre is elég esetleg.”

/Vincze Rebeka, Budapest, 2016.03.18./

A versenyen készült csapatképeink

A versenyen készült további képeink ezen a linken érhetők el:

Kiss Johanna Eperke



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése